Tuesday, September 20, 2011

rozhovor

Môj mobil už zasa vyspevuje jednu z mojich obľúbených piesní. Dvíham, na druhej strane ona. „Chýba mi“, vraví mi. Pousmejem sa. Je skvelé ak vám ma kto chýbať a úžasnejšie snáď už len je, keď i vy niekomu chýbate. „Ale ..“ Ticho. „Ja len, že ..“ Ďalšia pauza. „Chýba mi, keď sa ako domček z karát rúcam k zemi, a nemá ma kto podržať. Keď sa tisíce slaných perál kotúľa po mojich lícach, túžim po tom, aby ma pevne držal v náručí. Tie prebdené noci, tie úlety, moje nevypovedané slová .. chápe to, chápe to všetko a nemá potrebu racionalizovať moje ja, pretože ma ľúbi pre to aká som, pre mňa samotnú. Je to tragické, vskutku tragické.“ Tragické? Asi nerozumiem, čo už len môže byť tragické na láske? Skôr ako zo seba stihnem vydať jedinú hlásku, dostávam odpoveď: „Čím ďalej tým intenzívnejšie si uvedomujem, že toto všetko mi chýba, i keď sedí vedľa mňa. Som úplne sama, keď večer vedľa neho zaspávam. Pozerám mu do očí a nevidím svoj odraz.“ Nereagujem. Veľmi by som chcela, no nenachádzam slová, len pociťujem tú bolesť, to sklamanie. „V hlave mám hotový sad. Otázky tam pučia a prekvitajú ako kvetiny na čerešniach. V duši hlboké mrazy a v hlave horúce leto, aký nepríjemný paradox.“ Analytička, pomyslím si, tak ako ja. I pre ňu je tento dar zväčša prekliatím a nie požehnaním. „Neviem čo tu vlastne riešim. Všetky moje potreby sú predsa naplnené, veď predsa dokáže naplniť všetky moje potreby..“ S hlbokým nádychom sa chystám predniesť nejakú hlbokú myšlienku, ktorá ešte ani len netuší, že už by sa mala zrodiť v mojej mysli, no tok môjho uvažovania je prerušený. „Povedz, čo s tým, keď viem, že mi v skutočnosti chýba niekto úplne iný? Keď v hĺbke srdca tuším, že existuje niekto, kto je toho hodný viac, aby mi chýbal?“ Prišiel môj moment, čas kedy môžem sebavedome a priamo zareagovať. Keby som len vedela, že ako .. Cítim s každým jedným hlbokým povzdychom, cítim a prežívam ten boj s ňou, no slová zlyhávajú. Prázdnota v rečovom centre. Lúčime sa. Odkladám mobil do kabelky a vykračujem do dňa, v ktorom viem, že niekomu chýbam o trochu menej ako on chýba mne.

No comments: