Sunday, August 14, 2011

O zmenách osobnosti ..

Vraj som konzervatívna a konvenčná, príliš sa zaoberám bontónom a pravidlami. Som príliš tvrdá na seba a zákonite aj na svoje okolie. Verím, že veci sa vždy dajú urobiť lepšie, než som ich urobila. Stále sa mám čo učiť, stále môžem zdokonaliť to, kým som, to, čo robím, i keď ma to stojí pár hodín spánku či voľného času, či nemalé finančné čiastky.
Vraj by som sa mala zmeniť. Uvoľniť sa. Snažiť sa nezachraňovať svet, lebo veď, čo už len ja, zrniečko piesku vo vesmíre, zmôžem .. Neupínať sa na to, čo robím, pretože je to len práca a nikto predsa nie je dokonalý, tak prečo by som sa práve ja o to mala snažiť? A z času na čas by som mala použiť slovník dlaždiča, veď uvoľniť napätie treba a tým predsa nikomu neublížim. A tiež by som sa nemusela snažiť stále niekomu pomáhať a chápať ľudí, ktorí stoja na okraji spoločnosti, či nebodaj venovať sa tým zablšeným potvorám v útulku, veď už som dosť stará na to, aby som poznala to staré: "za dobrotu na žobrotu". Mala by som sa naučiť byť troška povrchnejšia, nežiť vzťahy naplno, neprežívať emócie tak intenzívne, nedýchať tak zhlboka .. možno by som to dýchanie mohla vynechať úplne .. pretože sa obávam, že ak zmením to všetko, to, kto som, čo žijem a prežívam - v živote svojom, či v životoch tých, ktorých milujem, tak ten dych bude ozaj zbytočný, pretože moja podstata už nebude moja. Toto nové ja, nebude mnou, bude to akási pseudo duša, ktorá je totožná s miliónmi v dave. Bez špecifického kódu, bez výnimočnosti vdýchnutej pri stvorení.
Byť mnou zaiste nie je ľahké, najmä ak je toľko vecí, ktoré by som mohla robiť lepšie. Žiť so mnou tiež nie je ľahké, keďže deň čo deň bojujem s démonmi, ktorých nie a nie poraziť. Chápať ma je snáď nemožné, veď sa často krát strácam vo vlastných myšlienkach. Ale som to ja. Krásna a jedinečná svojím vlastným spôsobom.
A viem, že byť tebou nie je ľahké, najmä ak je toľko veci, ktoré by si mohol robiť inak. Žiť s tebou tiež nie je ľahké, keďže bojuješ svoje vlastné vojny a nie vždy vyhrávaš. Chápať ťa je snáď nemožné, veď často krát nevieš ani zadefinovať, čo sa deje. Ale si to ty. Krásny a dokonalý svojím vlastným spôsobom ..

No comments: